BlogZoet

Easy, gezond én snel | Smoothiebowl met rood fruit

 

door Marleen
To be honest maakt mijn vriend vrijwel áltijd het ontbijt. Doordeweeks is dat standaard een goed gevulde smoothie die zo mee de fiets op/auto in kan en in het weekend zijn dat vaak bananenpannenkoekjes (deze om precies te zijn). Maar vriendlief is een nachtje weg, het is zaterdagochtend dus ik moet mezelf voorzien (wat hebben we het toch slecht ). Dat maakte me creatief! Ik wist: we hebben nog rood fruit uit de diepvries, havermout hebben we sowieso altijd in huis en genoeg om erop te doen. En daar was hij: de smoothiebowl met rood fruit.

Benieuwd? Lees snel verder!

Wat heb je nodig voor 1 smoothiebowl?
1 handje rood fruit uit de diepvries
2-3 el havermout (afhankelijk van hoe dik je de smoothiebowl wilt)
scheut (soja)melk
toppings zoals cacaonibs, kokosrasp, ongebrande noten, (gedroogd) fruit, et cetera


Wat moet je doen voor deze heerlijke smoothiebowl?
Doe de havermout, daarna het rood fruit en ten slotte de (soja)melk in een hoge maatbeker. Pak de staafmixer en pureer het geheel tot het fruit nagenoeg fijngemalen is. Mix alles goed en schenk (of vanwege de dikte: lepel) het mengsel in een kommetje, doe jouw lievelingstoppings er op en klaar!

Goeiemorgen, smakelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *